بیدمشک

مقوی اعصاب است!(((:

ظهر تابستان است...

تکیه داده بودم به پشتی صندلی مترو و جوشن کبیر گوش میدادم،مثل همه ی وقتایی که اعصاب سمپاتیکم به پاراسمپاتیک غلبه پیدا کرده و قلبم تلاش می کنه حیاتم رو شدیدتر به رخم بکشه...

یه پسر بچه ی دستمال فروش رد میشه،اعتنا نمی کنم،چند ثانیه بعد میگم آقا پسر!بیا یه لحظه!

-دستمال هات فال هم  داره؟

-بله

خب پس من اینو برمیدارم...و همزمان تنها بسته ی قرمز دستمال رو از لای دستمال هاش بیرون می کشم و پولو می گیرم سمتش.هنوز باز نکردم بسته ی دستمالو،ازش می پرسم حتما فال داره دیگه؟

-آره آره داره،میخوای باز کن نگاه کن...

-باشه،دستت درد نکنه...


پسرک میره و من همزمان که بسته رو باز می کنم به سوال خودم خندم می گیره!حتما فال داره دیگه؟

سه تا دیوان حافظ تو خونه دارم!همین الان هم دیوان کامل تو گوشیم هست!چی شده که سر ظهر دارم تلاش می کنم از وجود یه برگه ی کوچولوی فال حافظ تو یه بسته ی دستمال هزار تومانی با خبر بشم؟!

برگه ی فال رو می کشم بیرون،غزل محکمیه...مصممه!دو بیت اولش رو نوشته،بیت بعدی رو خودم حفظم:ناصح به طعن گفت برو ترک عشق کن!/محتاج جنگ نیست برادر!نمی کنم!!

به تصویری که بقیه از من می بینم فکر می کنم و لبخند می زنم،دختر بیست و یکی،دو ساله ی ریز نقشی که با مانتوی صورتی،روی صندلی های مترو نشسته،خستست،داره یه چیزی گوش می کنه و سر ظهر یه روز داغ مرداد دنبال فال حافظ می گرده و تنها دستمال قرمز زنگ پسرک فروشنده رو بر میداره!

فکر می کنم چه کلیشه ای!(: مثل فیلمای عاشقانه ی دهه هفتاد و هشتاد!که اونایی که دلشون جایی گیر بود فال می خریدن و من؟تا سال ها فکر می کردم چرا آدم باید به چیزی پول بده که خودش می تونه با باز کردن کتاب بخونه؟!(:


پ.ن:آنان که شمردند مرا عاقل و هوشیار

کو تا بنویسند گواهی به جنونم؟   (:    "سعدی"

۹ ۰
Siamak Bagheri
۲۱ مرداد ۲۰:۵۸
:)

پاسخ :

(:
محـ ـمد
۲۲ مرداد ۰۱:۰۷
اینطور که می نویسین آدم براش سوال پیش میاد که اعصاب سمپاتیک و پاراسمپاتیک چه هستند...؟! :)

اعتراف میکنم که همیشه دیدن فالم یه جورایی ترسیدم.. :) یعنی مثلا خوشم نمیومده اگرم یه دستمال کاغذی میخرم تو مترو.. توش فالی چیزی باشه.. :)) آخه میگم نکنه یه چیزی توش نوشته باشه.. من بخونم.. بعد کلی تحت تاثییر قرار بگیرم.. :) ولی خب خیلی جالب بود این که گفتین کلی به فال و.. دسترسی دارین اما داشتین تلاش میکردین به یه فال تو یه دستمال کوچیک دست پیدا کنین.. :)

ببخشید.. هدف از شاعر تو پی نوشتتون چیه..؟ :)

پاسخ :

(:
هر دو جز اعصاب خود مختار و غیر ارادی بدن هستن...به طور خلاصه سمپاتیک اعصاب غالب مواقع استرس و به اصطلاح ستیز و گریزه و بدن رو برای مقابله با این شرایط آماده می کنه...تپش قلب رو بالا می بره،فشار خون رو افزایش میده،فعالیت دستگاه گوارش رو کم می کنه و...
اعصاب پاراسمپاتیک اعصاب غالب حالت آرامشه و دقیقا برعکس اعصاب سمپاتیک...
اردیبهشت ..
۲۲ مرداد ۱۵:۰۲
چه دختر صورتی زیبایی!

:-)
سلام عزیزم 
من به فال حافظ اعتقاد دارم و مطمئنم اگه تواون روز دلت خواسته اون فال رو برداری بخاطر اینه که چیزی میخواسته به تو بگه

پاسخ :

مرسی عزیز دلم
سلام^_^
منم اعتقاد دارم...(:
محـ ـمد
۲۲ مرداد ۲۲:۳۴
اوهوم خیلی ممنونم :)

پس من اعصاب سمپاتیکم کلی فعالن :|

پاسخ :

(:
نگار
۲۴ مرداد ۲۳:۱۰
جنگ... عجب :))
فال نطلبیده حتما وافعیه !!

پاسخ :

(:
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان