بیدمشک

مقوی اعصاب است!(((:

منو ببر تا گم شدن تو اون چشای بی قرار...

به آرامی آغاز به مردن می‌کنی
اگر سفر نکنی
اگر کتابی نخوانی
اگر به اصوات زندگی گوش ندهی
اگر از خودت قدردانی نکنی

به آرامی آغاز به مردن می‌کنی
زمانی که خودباوری را در خودت بکشی
وقتی نگذاری دیگران به تو کمک کنند

به آرامی آغاز به مردن می‌کنی
اگر برده‏ی عادات خود شوی
اگر همیشه از یک راه تکراری بروی
اگر روزمرگی را تغییر ندهی
اگر رنگ‏های متفاوت به تن نکنی
یا اگر با افراد ناشناس صحبت نکنی

 به آرامی آغاز به مردن می‏کنی
اگر از شور و حرارت
از احساسات سرکش
و از چیزهایی که چشمانت را به درخشش وامی‌دارند
و ضربان قلبت را تندتر می‌کنند
دوری کنی...

به آرامی آغاز به مردن می‌کنی
اگر برای مطمئن در نامطمئن خطر نکنی
اگر ورای رویاها نروی
اگر به خودت اجازه ندهی
که حداقل یک بار در تمام زندگی‏ات
ورای مصلحت‌اندیشی بروی...
امروز زندگی را آغاز کن!
امروز مخاطره کن!
امروز کاری کن!
نگذار که به آرامی بمیری.


این شعر پابلو نرودا رو به شدت دوست دارم....به نظرم خیلی درسته مضمون این شعر...

امشب داشتم سایت booking.com رو می دیدم که یادش افتادم...الکی رفته  بودم توش...

الان بست سیزن خیلی از کشوراست و پیشنهاد های خوبی برای هتل های بارسلون و پاریس بود...

و واااااااااای که من چقدر دوست دارم پراگ و فرانکفورت و پاریس و بارسلون رو ببینم...!

هر چند که چندان هم برام مهم نیست کدوم کشور و کدوم شهر...

من عاشق سفر و جاده و دیدن جاهای جدیدم،زیاد هم معمولا تو جاده میریم اما الان مدتیه که انقد مشغله ها زیاد بوده که نشده جای خاصی بریم...عید ها هم که کلا سنگر رو حفظ می کنیم و تهران می مونیم...

جاده باااااید خلوت باشه...

خلاصه این سفر نرفتن ها و جاده ندیدن ها امشب بدجوری هوای سفرو انداخته تو سرم...عکس های هوس برانگیز هتل های پاریس هم که شده مزید بر علت!


پ.ن:عنوان بخشی از یکی از بهترین آهنگ های رضا یزدانی به اسم جاده شماله

دانلود


پ.ن دو:اگه اهل سفر باشید احتمالا کتاب های سفرنامه رو به شدت دوست خواهید داشت،هر چند که بعد خوندن سفرنامه ها طوری هوای سفر به سر آدم میزنه که دلش میخواد همه چی رو ول کنه بره مسافرت!حداقل من که اینطوریم!(:

سفرنامه خوب زیاد هست...از سفرنامه های جذاب قدیمی مثل ابن بطوطه و ناصر خسرو بگیرید تاااا خسی در میقات و سفر به سرزمین عزراییل جلال آل احمد...و کلی نویسنده دیگه...

ولی سفرنامه ای که من امشب میخوام پیشنهاد کنم جدید هست و راجع به بسیاری از کشور ها و نثر بسیار روانی داره...

مجموعه سفرنامه سه جلدی مارک و پلو،مارک دو پلو و برگ اضافی منصور ضابطیان که توسط انتشارات مثلث چاپ شده فوق العاده جذابه.

۱ ۰
امیرحا فظ
۰۸ ارديبهشت ۱۶:۲۶
این شعر فوق العاده هست.
یه کتاب هم آلن دوباتن داره به نام "هنر سیر و سفر" که کتاب خیلی خوبیه.

پاسخ :

خیلی خیلی ممنونم برای معرفی این کتاب...همین امروز رفتم خریدمش
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان