بیدمشک

مقوی اعصاب است!(((:

رانندگی(2)

عنوان این پستو گذاشتم رانندگی ولی در واقع خیلی ربطی به رانندگی نداره...!(:

این روزا دارم میرم کلاس آیین نامه،امروز انشالله جلسه سومه...کل جلسات آیین نامه 8 جلسه هست که البته دو جلسه هم مسائل فنی ماشینو آموزش میدن.آموزشگاهی که من  میرم  هر روز 3 سانس کلاس داره و هر سانس تقریبا 40 نا هنرجو که دوره آیین نامه هر کدوم 8 روز طول میکشه.به عبارتی هر 8 روز یکبار 120 هنرجو اینجا آموزش می بینن و این یعنی 120 جلد کتاب آیین نامه که 220 صفحه داره!یه حساب سر انگشتی بکنید ببینید با این همه آموزشگاه رانندگی که در سطح کشور هست سالیانه چقدر انرژی و هزینه  و از همه مهم تر درخت صرف تهیه کتابی میشه که همه بعد از مدت کوتاهی کنار میندازنش.و از این مسئله بدتر اینکه سال به سال چاپ و مطالب این کتاب تا حدی تغییر می کنه و حتی امکان تبادل این کتاب بین اقوام و دوستان هم وجود نداره...

این مسئله هر سال در مورد کتاب ها و جزوات بسیار زیاذ بچه های کنکوری و کتاب های درسی مقاطع مختلف تکرار میشه...در مورد کتاب های دانشگاهی که مختص رشته تخصصی هر فرده یا در مورد کتاب های غیر درسی مورد علاقه افراد من موافق خریدن کتاب هستم چون خودم اصلا نمیتونم با نسخه الکترونیکی کتاب های مورد علاقم ارتباط برقرار کنم!(((:

ولی در مورد کتاب هایی که کاربرد بسیار کم و کوتاهی دارن واقعا نمیشه تدبیری اندیشید که این قدر به محیط زیست آسیب نرسه و این همه هزینه نشه؟!

چند وقت پیش یه جایی ذاشتم می خوندم که در آلمان کتاب های درسی هر سال نجدید چاپ نمیشن،هر چند سال یکبار کتاب ها ویرایش میشن و با کیفیت خوب چاپ میشن و به مدارس نحویل داده میشن و مدرسه هر سال این کتاب ها رو ابتدای سال به دانش آموزان "امانت" میده و آخر هر سال پس میگیره و به دانش آموزان جدید امانت میده.با این روش هم بچه ها یاد میگیرن که از کتاب ها خوب محافظت کنن و هم معضلات چاپ هر ساله ی کتاب از بین میره...

اگه فقط آمورشگاه های رانندگی موظف می شدن این کارو انجام بدن خیلی خوب بود....سالم نگهداشتن 8 روزه یک کتاب کاری نداره اما تاثیری که این حرکت در مسائل اقتصادی و زیست محیطی میذاره بسیار قابل توجهه.

۰ ۰
...
۱۳ مرداد ۲۰:۳۶
خیلی عالی نوشتی:) منم به این جور اسرافهایی که میشه گاهی فکر میکنم
❀◕ ‿ ◕❀ zizigolu
۱۴ مرداد ۱۱:۲۹
من و خواهرم با هم کلاس رانندگی میریم و از روی کتابی که 8 سال پیش مامانم خرید میخونیم! از همونم سوال میاد! 
کتاب جدید و قدیم میگن...این همون قدیمه! سعی کن از روی کتاب قدیم بخونی...بهتره چون.

پاسخ :

آره کتاب قدیمیو دیدم خیلی بهتر...امروز امتحان دادم قبول شدم خدا رو شکر
❀◕ ‿ ◕❀ zizigolu
۱۶ مرداد ۱۲:۰۹
مبارکه :)

پاسخ :

مرسی(:
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان